1951
Det startede tilbage i 1951, da Anker Pallesen havde en drøm om at lave verdens bedste chokolademælk! Han begynde at eksperimentere i sit køkken sammen med sin kone Ella. De finder frem til den fantastiske opskrift på Cocio ved blot at blande tre naturlige ingredienser: Mælk, kakao og sukker. Intet andet.
1952
Hr. Nørbygaard bliver driftsleder hos Cocio. Han bor i portnerboligen næsten hele sit liv og får tilnavnet "Hr. Cocio". Men det er faktisk hans søn, Finn Nørbygaard, der ender med at blive mest berømt som komiker og skuespiller.
1964
I 1964 har Cocio fået så mange tørstige fans, at fabrikken ikke længere er stor nok. Man finder en ny beliggenhed lige i nærheden, og snart er der igen nok Cocio til alle.
1974
Den første Cocio på dåse kommer på markedet. Det kan godt være, at dens ydre ser anderledes ud, men Cocio-drikken indeni er stadig kun mælk, kakao og en smule sukker.
1976
Cocio bliver solgt til den amerikanske Borden Group. Men bare rolig – i 1999 kommer Cocio igen på danske hænder.
1983
Folk kan slet ikke få nok, så der lanceres en ny Cocio med 40 cl. Behøver vi at nævne, at den bliver et kæmpe hit.
1985
Rygtet når også til Sverige og i 1985 lanceres vores populære chokolademælk på den anden side af Øresund. Cocio er i gang med at erobre verden. Vi starter med vores naboer!
1986
Folk elsker to ting: TV og Cocio. Så vi beslutter os for at indtage fjernsynet, da vi skal lancere vores 1-liters flaske. Budskabet leveres af en syngende ko – for hvem kan ikke stå for en syngende ko?
1987
Nordmændene bliver misundelige på svenskerne, så "Cocio Sjokolademelk" gør sit indtog på butikshylderne i Norge. Vores erobringstogt er stadig i fuld gang!
1989
Vi har aldrig været vild med konkurrence. Så vi beslutter os for at opkøbe vores rival Congo (som dengang var kendt som Congo-bajeren).
1992
Imod alle odds stryger Danmark helt til tops ved EM i fodbold i Sverige ved at slå de tyske rivaler i finalen. Danmark går amok!
1995
Grundlæggeren Hr. Anker Pallesen dør et par uger inden sin 80-års fødselsdag. Det er en trist dag for Cocio.
1999
Cocio vender tilbage på danske hænder. Der hersker vist ingen tvivl om, at det er noget, vi kan lide.
2001
Cocio er nu godt på vej til at erobre hele verden. Eksporten er stigende og der bygges en splinterny fabrik med den nyeste teknologi på en nærliggende mark. Den nye fabrik kan producere op til 800.000 dåser og flasker Cocio hver eneste dag... ja, du læste rigtigt, 800.000!
2006
Vi udvikler den første Cocio-is sammen med et mindre mejeri og den bliver et hit! Kampagnen "Cocio er stadig den originale" præsenteres. Vi sætter skub i kampagnen ved at bede vores fans om at lege med vores tekst og logo. Det hele bliver viralt, og vi modtager tonsvis af kreative forslag.
2008
Cocio bliver solgt til Arla og der lægges store planer for virksomheden.
2009
Kunstneren Kristian Hornsleth maler et fantastisk Cocio-maleri, som en del af kampagnen "Vis os din indre Cocio". Forbrugerne følger efter med egne videoer og billeder. Samme år lanceres tre nye produkter, der virkelig kan få mundvandet til at løbe: Dark med 67 % mere kakao, en økologisk variant og en Chocolate Coffee.
2011
Vi begynder at bruge UTZ-certificeret kakao i vores produktion. UTZ er et meget stort og vigtigt skridt for Cocio. Vi skal selvfølgelig passe godt på vores chokolademælk, men mere end noget andet skal vi passe på den natur og de mennesker, der hjælper os med at fremstille den.
2012
Cocio One erstatter Cocio Light som det lettere alternativ til den klassiske chokolademælk. Den har samme lækre smag som Cocio Classic, men indeholder kun 1 % fedt og 1 % tilsat sukker.
2013
Cocio giver den klassiske milkshake et twist med lanceringen af Cocio Milkshake – Chocolate, og en Cappuccino-udgave til de mange kaffeelskere derude.
2014
Et nyt familiemedlem kommer til verden: Cocio Energy. Den gode gamle Cocio-smag fyldt med masser af velsmagende energi. Vores milkshakes får også en ny ven med hindbær og hvid chokolade. Samme år indtager Cocio Storbritannien. Vi er klar til at erobre de britiske smagsløg med den skønne smag af Cocio.